De dienstverlening van Yourdentity
Hallo, ik ben Ernst Staal, eigenaar van Yourdentity. Van oorsprong ben ik grafisch ontwerper. Afgestudeerd aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam. Mijn wens was echter altijd om als Art Director aan de slag te gaan bij een reclamebureau, of op termijn een eigen bureau te starten.
Dat laatste heb ik in februari 2017 gedaan nadat ik in de 20 jaar daarvoor bij diverse bureaus werkzaam ben geweest in verschillende creatieve functies.
Naarmate ik ouder werd en als senior betrokken raakte bij opdrachtgevers werd mij duidelijk dat ik dit graag wilde uitbouwen. Er is niks mooier dan samen met een ondernemer middelen te ontwikkelen die bijdragen aan het succes van zijn of haar bedrijf, en dus ook mijn bedrijf. Van visitekaartje tot website en van autobelettering tot brochure. Eigenlijk zo’n beetje alles wat je voor ‘offline en online’ kunt bedenken. Van print tot pixel.
Ruime kennis en ervaring
De kennis en ervaring die ik in de afgelopen decennia heb opgedaan komt me nu erg goed van pas. Klanten plukken hier ook de vruchten van. Eigenschappen zoals meedenken, inleven en adviseren zijn de basis voor alles wat daarna ontstaat. Als het gevoel wederzijds goed is ontstaan er mooie dingen. Tegelijkertijd bouw je samen aan een (zakelijke) relatie voor de lange termijn. Vertrouwen is een vereiste voor succes, maar dat komt niet vanzelf, het is een optelsom van diverse factoren. Men zegt wel eens dat je zo goed bent als je laatste werk. Er moet dus wel continue ‘geleverd’ worden.
Inmiddels kan ik zeggen dat Yourdentity ondernemers veel uit handen kan nemen. We organiseren, plannen en realiseren wat nodig is om de gemaakte afspraken te realiseren. Hierbij kijken we vaak naar de langere termijn. Startende ondernemers nemen we aan de hand. We kijken samen naar mogelijkheden en adviseren hierin. Wensen en budget gaan nou eenmaal niet altijd goed samen. Dus, ga eerst maar eens ondernemen. Aan je netwerk werken, klanten vinden én binden. Daarna kun je wel weer een groeistap maken.
Bij bestaande bedrijven ligt het vaak anders. Afhankelijk van de contactpersoon (is dat wel of niet degene die beslist) proberen we zo snel mogelijk het bedrijf te begrijpen en erachter te komen wat de exacte vraag is. Soms impliceert dit dat er intern aan besef en draagvlak gewerkt moet worden. Pas dan kunnen we schakelen en datgene doen waar we goed in zijn. Vaak duren dergelijke trajecten wat langer omdat er meerdere mensen bij betrokken zijn. Dat is logisch en erkennen we als onderdeel van de praktijk.
Samenwerking met specialisten
Omdat we – afhankelijk van het type project – met diverse externe specialisten samenwerken zijn we bekend met diverse werkprocessen. Planning is hierbij een belangrijk aspect. Wie doet wat en wanneer. Dit in goede banen leiden is een kunst op zich, om maar te zwijgen van externe factoren (zoals COVID-19) die roet in het eten kunnen gooien. Mooi om te zien dat er bij ondernemers die getroffen worden door de overheidsmaatregelen er dan een soort ‘survival instinct’ in werking treedt die zorgt voor nieuwe impulsen. Ondernemers zijn wat dat betreft vaak creatiever dan ze zelf denken.
Een van de partijen met wie we erg nauw samenwerken is Nieuwe Pixels. Dat is niet zomaar een internetbureau. Ook Marcel (de eigenaar) werkt het liefste vanuit een lange termijn strategie. Als oud collega’s werkten we al veel samen voor opdrachtgevers maar dat is nu alleen maar meer geworden. We zijn geïnteresseerd in elkaars werk. Stimuleren elkaar en staan open voor kritiek. Van nature ben ik niet als webdesigner opgeleid, maar gaandeweg begin ik steeds meer mijn weg hierin te vinden. In de overlegmomenten bespreken we de mogelijkheden en de beperkingen van het web. Dit maakt dat de designs technisch beter aansluiten.
Daarnaast heb ik inmiddels een redelijk groot netwerk opgebouwd met diverse fotografen, tekstschrijvers, drukkerijen, SEO-specialisten, leveranciers van signing en promo-artikelen, beletteraars etc. De uitdaging is om met deze partijen een goede relatie op te bouwen. Een beetje geven en een beetje nemen, dat hoort erbij. Zolang de klant uiteindelijk maar 100% tevreden is, want daar gaat het om!
Meer lezen over onze werkwijze? Lees dan hier verder.