Het contact met Hans Pennewaard van Hagrip is ooit ergens tijdens een netwerkevenement begonnen. Toen al was er sprake dat hij niet tevreden was met de partij die zijn website had gemaakt. Tijdens elke bak koffie die we daarna hebben gedronken werd deze ergernis groter. Voor ons tijd om in te grijpen en met een strategisch plan te komen.
Focus op content, strategie en optimalisatie
Inventariseren en optimaliseren
Het strategische plan had wel wat voeten in de aarde. Aan de oude website was best wat aandacht besteed, maar het vervelende was dat het CMS niet beschikbaar was om over te nemen. Alle content moest daarom gekopieerd en opnieuw gestyled worden. Hiervoor hebben we binnen Wordpress een aantal maatwerk templates ontwikkeld. We hebben gekeken naar de huisstijl en van daaruit de pagina's geoptimaliseerd. Knoppen zijn duidelijker gemaakt, de structuur is verbeterd en er is veel content toegevoegd. Dit zorgt op termijn vanzelf voor betere (organische) vindbaarheid. Al met al is de website completer dan ooit. Dankzij slimme opties kan de klant eenvoudig zelf de pagina's beheren.
Onze pragmatische aanpak
Projecten zoals deze pakken we doorgaans op met Marcel Hekkert van Nieuwe Pixels, oud-collega en partner bij online trajecten. Met meerdere domeinen (.nl, .de en .com) en een strategie gebaseerd op 2 sporen (werkgevers en werknemers) was het aan ons om de gebreken van de bestaande website(s) weg te werken en er meteen een optimalisatieslag op los te laten. Zowel de routing als ook het design waren niet optimaal. Ook het blog kon beter door bijvoorbeeld categoriƫn toe te passen. Zo konden we nog wel even doorgaan... Ook op het gebied van hosting en domeinregistratie ontzorgen we Hagrip. Hiervoor maken we gebruik van een eigen server met hoogwaardige features, zoals een NAT firewall, DDos beveiliging, VM disaster recovery backups etc. Inmiddels draaien de websites zoals gewenst en is Hagrip een tevreden klant.
Bekijk de website hier.